zondag 6 maart 2011

Effe...

Effe updaten want het is best lang geleden dat ik nog ben komen vertellen hoe het allemaal ging hé.  En er is één en ander gebeurt hoor!
Waar beginnen?  Oh ja, dinsdag ben ik voor de eerste keer een paar uurtjes alleen moeten thuis blijven samen met Nena, Bono en de poezen.  Baasje Tritia moest op onderzoek in het ziekenhuis dus kreeg ik mijn vuurdoop.  Nou, ik heb hem met glans doorstaan.  Niets kapot gebeten wat baasje kon zien ( ;-) ) alleen hier en daar een plasje maar dat vond baasje Erica niet erg.  Zij kwam na 4 uurtjes terug van school en die snapt ook wel dat ik nog maar een klein blaasje heb. Toen haar boterhammen op waren is ze terug vertrokken en een beetje later waren de andere baasjes al terug.   Baasje Danny had voor de rest van de dag vrij dus leek het de ideale moment om nog iets nieuws te proberen.  Baasje Veerle nam Nena mee met de auto om Tritia van school te halen en ik...ik mocht meewandelen om Robbe van school te halen.  Mijn eerste grote wandeling op straat.  Ik heb héél flink gewandeld zei baasje maar na een tijdje werden mijn pootjes toch wel wat moe dus heeft hij mij verder gedragen, lief he.  Aan school werd ik terug op de grond gezet en daar kon ik kennis maken met een ander hondje.  Leuk maar nog leuker was het toen ik baasje Robbe terug zag.  Ik zat dan wel al terug op de arm van baasje want baasje Veerle had hem de les gespeld :-) ik mocht NIET onder de voet gelopen worden door kindjes of "overvallen" worden door hun.  Die gekke baas.  Denkt dat ik mijn mannetje nog niet kan staan :-p
's avonds zijn we dan ook opnieuw naar de dierenarts gegaan.  Deze keer ging Nena mee en man wat maakte die van haar oren zeg odmat er nog mensen in de wachtzaal zaten.  En terwijl zij samen met haar baasje echt binnen huppelden in vijfde versnelling wandelde ik volledig cool en onder controle ook maar naar binnen.  Ik was eerst aan de beurt.  Geen probleem, gewoon lekker op de tafel gaan zitten en dat er een naald in mijn bil gestoken werd heb ik niet gemerkt.  Dat er een vleesje voor mijn bekkie werd gehouden had daar natuurlijk wel iets mee te maken :-)  Verder werd ik natuuuuurlijk helemaal goed gekeurd ;-)  De weegschaal?  Die stond op 7,150 dus ik ben wel terug wat bijgekomen ook al lijk ik niet gegroeid ( ik wil gewoon niet dat ze me meten ;-)  En toen Nena aan de beurt was was ik best wel benieuwd wat ze bij haar allemaal gingen doen.  Zij kreeg geen prik in de bil ( pfff) alleen haar poten moest ze laten zien.  De dierenarts was daar niet zo blij mee en wou iets bekijken door een machine.  Dat ik nu nog zo klein ben he, ik wou ook best eens kijken.  Mooi op mijn kont zitten hielp niet om even te mogen loeren door die kijkertjes :-{.  In april moet - mag ik terug gaan...benieuwd wat ze dan allemaal gaan doen.
De dagen daarna was baasje Veerle druk in de weer met poetsen.  Nou ik dacht, laat ik haar wat helpen :-))  Als die stofzuiger uit de kast werd gehaald zag ik dat best wel zitten.  Even met de pootjes er op en ik wou die slang wel meenemen.   Alleen was baasje niet akkoord.  Goed dan nam ik de kabel wel, maar dat was ook niet goed.  Ik dacht dat ze dan toch liever de darm had?  Ook niet...dan toch beter de kabel.  Ook niet...Ok dan probeer ik in de zetel te gaan staan nu de kussens er uit zijn en dan klop ik die wel wat op met mijn pootjes.  Maar dat hoefde ook niet van baasje.  Ik kreeg steeds een "NEER" op mijn kop.  Nou zeg, ik heb het dan maar opgegeven.  Dan poetst ze maar helemaal alleen pfff.
Zaterdag wou ik ook terug helpen want ik zag dat ze de slingers wilden gaan ophangen.  Dat stukje voor mijn neus wou ik dan al vastnemen en even in de plooi trekken...mocht ook niet.  Wat kunnen ze moeilijk doen die mensen!  Dan ging ik maar gewoon met Nena spelen maar dan hoorde ik ze constant zeggen dat ik beter wat zou slapen.  Blijkbaar kwam er bezoek die middag en daar zou ik al mijn energie voor nodig hebben...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten